سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدای من(بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان)
 

آیا وقت آن نرسیده....

1 ) آیا وقت آن نرسیده که در جذب هیئت علمی و اساتید بازنگری شود؟به راستی چرا یکی از نارضایتی های اصلی دانشجویان، اساتید هستند؟ مطمئنا با دقت نظر و حساسیت بیشتر می توان اساتیدی را جذب کرد که نه تنها در تدریس تبحر داشته باشند، بلکه سطح علمی و ارزش پروژه های علمی دانشگاه را هم بالا ببرندچرا باید به گونه ای باشد که استادی که به تازگی فارغ التحصیل شده ، کلاس درس دانشکده ما، محل تمرین تدریس او بشود؟ چرا به بهانه ی کم شدن هزینه ها به دنبال اساتید امریه ای برویم؟آیا وقت آن نرسیده که به جای منافع شخصی و گروهی به دنبال ارتقای واقعی سطح علمی دانشکده و دانشگاه باشیم؟آیا وقت آن نرسیده که کادر آموزشی جدید ، روحیه ی تازه ای به فضای علمی دانشکده بدهد؟

2)آیا وقت آن نرسیده که سیستم آموزشی دانشگاه را با بررسی های کارشناسی تغییر دهیم؟ در رشته ها و ورودی های مختلف بارها اتفاق افتاده که تعداد بسیار کمی گروهB  بوده اند(کمتر از پنج و حتی یک نفر).دانشجویان آن رشته با این دید که ما گروهA هستیم،کار علمی که هیچ، برای درس خواندن هم تلاشی نخواهند کرد.آیا وقت آن نرسیده که در نحوه ی گروه بندی دانشگاه تجدید نظر شود؟ و آیا وقت آن نرسیده که برای دانشجویان ممتاز- از لحاظ فعالیت علمی و معدلی- امتیازات ویژه تری برای امریه و استخدام درنظر گرفته شود؟ آیا نمی توانیم سیستم آموزشی دانشگاه را طوری بچینیم که به جای نیروی خام و ناآشنا ، نیروهای شایسته و خبره در مسائل فنی به صنعت تحویل داده شوند؟

3) آیا وقت آن نرسیده که در نحوه تدریس و استفاده ی زبان انگلیسی در دانشگاه تجدید نظر شود؟ آیا وقت آن نشده که به جای ارزشیابی اجباری و غیرقابل استناد سیستم گلستان، از راه بهتری برای ارزشیابی استفاده شود؟آیا به اندازه کافی،از مشورت رتبه های برتر هر رشته دراین موارد استفاده می شود؟

 

4) آیا وقت آن نرسیده که دانشجویان به جای تنبلی و سستی و به جای منتظر استاد ماندن، خودشان برای کار علمی دست به کار شوند؟ آیا وقت آن نشده که به جای وقت گذرانی ها و شب بیداری ها ، به وظیفه ای که به دوششان است، فکر کنند؟ و به جای منفعلانه عمل کردن، خودشان به فکر مشکلات واقعی صنعت باشند؟ و به جای نمی شود و نمی توانیم، کمی هم خود را باور داشته باشند؟

"امید" است که مسئولین محترم این صحبت ها را به پای دلسوزی بگذارند و انشا ا... شاهد تغییرات موثری در مجموعه ی مسائل آموزشی دانشکده و دانشگاه باشیم.


[ پنج شنبه 94/1/13 ] [ 5:53 عصر ] [ سیروس ] [ ??? ]
.: Weblog Themes By themzha :.

معرفی وبلاگ

صدای من صدای شماست. صدای کسانی که برای انتقاد خود به دنبال تریبون می گردند.صدای کسانی که هنوز هم امیدوارند. امید به انقلابشان،امید به مردم و مملکتشان و امید به آینده ای که روشن است.********** این وبلاگ، پایگاه اینترنتی بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان می باشد. تمامی اطلاعیه ها و آرشیو نشریات امید ، در این وبلاگ قرار گرفته و مسئولیت آن با نهاد مذکور می باشد.ضمنا کپی مطالب با درج منبع بلامانع می باشد.
آمار بازدیدها


بازدیدهای امروز: 9
بازدیدهای دیروز: 17
مجموع بازدیدها تاکنون: 141577