سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدای من(بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان)
 

 


جمله‌ی بالا یعنی عملکرد ائمه در عاشورا (یا پیش از آن) عقلانی نبوده است!! جمله‌ی بالا را اگر کاملترش را می‌خواهید می‌شود این که: «بعد از شهادت خود امام حسین علیه‌السلام در تشیع، یعنی بعد از اربعین، ائمه به تربیت شاگرد و تدارکات سیاسی پرداختند و جهت‌گیری حرکت‌ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت...» و اگر باز هم کاملترش را می‌خواهید، ر.ک.ب. اینترنت!

اما اینکه این جمله را چه کسی گفته بماند برای بعد. ابتدا بیایید ببینیم چه گفته و سپس ببینیم که گفته. آیا واقعا قیام اباعبدا... الحسین علیه‌السلام یک قیام غیرعقلانی بود؟ آیا یک قیام احساساتی بود؟ آیا عاشورا مظهر عشق بدون عقل است؟ (ر.ک.ب اینترنت؛ در جستجوی جمله بالا)

بیایید نگاهی به عاشورا و پیش از آن بیندازیم. حسین علیه‌السلام هنگام خروج از خانه‌ی خود، مدینه، فرمود که وقتی می‌خواهند مرا در خانه‌ام سر از بدن جدا کنند چه بهتر که به میدان بروم و با حماسه شهید شوم. اصلا خود شما بگویید؛ اگر برای شما راه دیگری به جز کشته شدن و سر بریده شدن نگذاشته باشند، آیا در خانه نشسته و به نماز و دعا مشغول می‌شوید یا به میدان رفته و به بهترین نحو ممکن حماسه‌سازی می‌کنید؟ کدام راه عقلایی‌تر است؟

وقتی دخترک دردانه حسین علیه‌السلام به پدرش می‌گوید: «یا ابه! ردنا الی حرم جدنا، پدرجان! ما را به خانه‌ی پدربزرگمان (مدینه) بازگردان» حسین علیه‌السلام چه پاسخی می‌دهد؟ آیا می‌گوید: دختر! از این حرف‌ها نزن! من عاشق خدا هستم و حتما باید کشته شوم و شما هم حتما باید اسیر شوید؟! پاسخ اباعبدا... چیست؟ یک پاسخ کاملا منطقی و عقلانی! می‌گوید: «هیهات لو ترک القطا لنام» یعنی اگر دشمن می‌گذاشت اصلا ما آواره نمی‌شدیم. یعنی اصلا راه دیگری وجود نداشت.

این حرکت مظهر عشق عاقلانه است. از این عاقلانه‌تر چه که وقتی دشمن دارد به خانه‌ات می‌آید تا تو را بکشد و بسوزاند و به اسیری ببرد، تو به سراغ دشمنت بروی و با او مبارزه کنی و سرِ گردنکش او را به خاک مذلت فرو آوری؟ اصلا به همین دلیل است که ایران اسلامی عزیز، به سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و دیگر نقاط مظلوم دنیا کمک می‌کند تا با تروریست‌هایی که سر در آبشخور نظام استکباری دارد مبارزه کرده و نامشان را از صحنه‌ی گیتی پاک کند.

ایستادگی در مقابل استکبار کاملا عقلانی است، یعنی همان کاری که امام حسین علیه‌السلام انجام داد. عقب نشینی نکردن در مقابل استکبار عقلانی است. «هیهات من الذله» عقلانی است. کوتاه نیامدن از حق خود عقلانی است.

اگر کسی به ناحق، اموال شما را بدزدد و در مقابل اعتراض شما، سیلی به صورت شما بزند، شما سکوت می‌کنید و خانه‌نشینی اختیار کرده یا این که به بهترین صورت ممکن در مقابل آن زورگو ایستاده و حق خود را مطالبه کرده و سیلیِ خورده را جبران می‌کنید؟

اصلا به همین دلیل است که ایران اسلامی عزیز، از حق هسته‌ای خود کوتاه نیامده و با تمام توان برای گرفتن حق خود تلاش می‌کند.

کدام یک از این کارها عقلانی نیست؟

حال برویم به سراغ این که جمله‌ی بالا از دهانِ نامبارکِ کدام بی‌عقلی بیرون آمده است. کاری ندارم که خیلی‌ها او را یکی از تئوریسین‌های اصلاحات می‌دانند. کاری ندارم که او یکی از دوم خردادی‌هایِ تیر است. کاری ندارم که در سال 88 از فعالان فتنه بوده و حتی دستگیر هم شده بود. کاری به این کارها ندارم. فقط بدانید که این شخصیت، یعنی سعید حجاریان، از مشاوران بلندپایه‌ی محمد خاتمی، رییس جمهور اسبق، بوده است. جالب نیست که خیلی از دور و بری‌های آقای خاتمی چنین نظراتی داشته و چنین حرف‌هایی زده‌اند؟! کافی است جستجوی کوچکی درباره‌ی عده‌ای از افراد کمک‌دست آقای خاتمی انجام دهیم تا با نام افرادی چون سروش و کدیور و عبدی و گنجی و ابطحی و ... مواجه شویم. معصوم علیه‌السلام می‌فرماید: «المرء علی دین خلیله» یعنی اگر می‌خواهی آدمی را بشناسی دور و بری‌های او را ببین. از همینجا می‌شود آقای خاتمی را شناخت (گرچه کارهای ضدانقلابی ایشان حجت را در شناختشان تمام کرده است). و بعد از شناخت او انسان تاسف می‌خورد که عده‌ای بی‌عقل و نادان، در روز دانشجو، عکس امام عزیز و بزرگوار ما را وارونه گرفته و عکس شخصی چون خاتمی را بالا می‌برند.

 

وا اسفاه به این بی‌عقلی‌ها!!

 

 

 

 

لطفا عکس رو برش بزن جوری که دم طرف پیدا نباشه و از پایین هم برش بزن طوری که اسم سایت هم پیدا نباشه. ممنون


[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 10:0 عصر ] [ سیروس ] [ ??? ]
.: Weblog Themes By themzha :.

معرفی وبلاگ

صدای من صدای شماست. صدای کسانی که برای انتقاد خود به دنبال تریبون می گردند.صدای کسانی که هنوز هم امیدوارند. امید به انقلابشان،امید به مردم و مملکتشان و امید به آینده ای که روشن است.********** این وبلاگ، پایگاه اینترنتی بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان می باشد. تمامی اطلاعیه ها و آرشیو نشریات امید ، در این وبلاگ قرار گرفته و مسئولیت آن با نهاد مذکور می باشد.ضمنا کپی مطالب با درج منبع بلامانع می باشد.
آمار بازدیدها


بازدیدهای امروز: 4
بازدیدهای دیروز: 18
مجموع بازدیدها تاکنون: 141733