سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدای من(بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان)
 

 

این مطالب تو دوصفحه مطمئنا جا میشه.حتی الامکان جزو صفحات ابتدایی نشریه باشه.

 از وزارت نفت تا دانشگاه صنعت نفت

 

قیمت فروش نفت نزدیک به قیمت آب معدنی شد...

الان که دارم این متن رو می نویسم هر بشکه نفت اوپک تقریبا 56  دلار  به فروش می رسه که نسبت به 114 دلار چند ماه پیش افت شدیدی داشته.اگه یه حساب سر انگشتی بکنید متوجه می شید که نفت و آب تقریبا دارن هم قیمت می شن.هر بشکه نفت 159 لیتر هست و به ازای هر بشکه56 دلار اگه حساب کنیم، قیمت هر لیتر نفت برابر 0.35 دلار می شه که بادلار 3500 تومنی ، هر لیتر نفت داره به قیمت 1200تومن فروخته میشه. درحالی که قیمت یه آب معدنی بزرگ تقریبا 800 تومن هست. واین یعنی فاجعه !!!؟؟؟ برای این کاهش، دلایل زیادی وجود داره. امریکایی ها اخیرا با یه فناوری جدید تونستن یه جور نفت جدید و غیر مرسوم دربازار رو استخراج کنن و علاوه بر مصرف داخلی ، مقداری از سهم عرضه ی نفت در بازار رو به خودشون اختصاص بدن. کم شدن تقاضا از طرف امریکایی ها که از خریدارای اصلی نفت محسوب می شدن و البته کم شدن سهم اوپک از بازار عرضه، از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت هستن.کاهش سهم اوپک از بازار باعث شد تا بین کشورهای عضو اوپک رقابت برای کسب سهم بازار ایجاد بشه که البته همین مسئله برای مشتری های نفت اوپک، فرمول های جذاب تر و البته ارزون تری رو درپی داشت. اگر چه ایران در شرایط تحریمی سختی هست،ولی کاهش صادرات لیبی و عراق به دلیل مشکلات سیاسی، می تونست باعث افزایش قیمت نفت بشه. ولی متاسفانه با موش دووندن بعضی کشورا مثل عربستان ، نه تنها قیمت نفت افزایش پیدا نکرد،بلکه به شدت روند کاهشی رو تا زیر 60 دلار طی کرد.عربستان در شرایطی که گفتیم ، با افزایش تولید،تونست تاحد قابل توجهی سهم بازار بقیه کشورهای اوپک رو تصاحب کنه ؛ هرچند که این نفت رو با قیمتی بسیار پایین به فروش می رسونه.به عبارت دیگه حاضر هستن با قیمت‌های پایین نفت سازگاری کنن و بخشی از درآمدهای نفتیشون رو فدا کنن، اما به بعضی کشور ها به دلایل سیاسی فشارهایی بیاد تا بعضی های دیگه سودش رو ببرن.جالبه بدونید با توجه به حجم صادرات عربستان و ایران، عربستان نزدیک به هشت برابر بیشتر از ایران ضرر می کنه. این مسئله و البته صحبت های وزیر نفت عربستان این مسئله رو تایید می کنه که باعلم به متضرر شدن ، اون ها این رویه رو برای فشار بر ایران در پیش گرفتن.

جای خالی مسئولان در سینما نفت، از زنگنه تا مسئولین دانشگاه صنعت نفت

تقریبا یه هفته پیش بود که همایشی با عنوان بزرگداشت شهدای صنعت نفت و به ویژه شهیدتندگویان تو سینما نفت برگزار شد.قبل از مراسم همه ی خبرها حاکی از این بود که علاوه بر حضور معاونت ها و مشاوران وزیر نفت ، مهندس زنگنه هم به عنوان مهمان ویژه در مراسم حضور خواهند داشت. مراسم تازه شروع شده بود که مجری برنامه علاوه بر قرائت پیام دکتر روحانی و مهندس زنگنه به همایش، از نیومدن آقای زنگنه خبر داد و گفت که ایشون به دلیل مشغله ی کاری از عدم حضور در مراسم عذرخواهی کردن. البته خوب با مشغله ها و شرایط فعلی نفتی کشور هم انتظاری نیست. ولی نکته قابل توجه تو این بزرگداشت، عدم حضور و عدم دعوت از هیچ کدوم  از مسئولین دانشگاه صنعت نفت بود. دانشگاهی که از پیش از انقلاب تا الان جزو مهم ترین مراکز تامین نیروی صنعت نفت بوده و شاخص ترین شهید صنعت نفت، شهید تندگویان، دانشجوی این دانشگاه بوده و البته شهدای گران قدر دیگه ای رو هم در راه انقلاب اهدا کرده. جای سواله که چی میشه که به این مراسم خیلی ها که ممکنه مربوط به موضوع این یادواره نباشن هم دعوت می شن، ولی هیچ کدوم از مسئولای دانشگاه ما در این مراسم دعوت نمی شن؟؟؟؟

حضور خانواده ی شهیدتندگویان در دانشکده

یه روز بعد از این مراسم ،خانواده شهید تندگویان که به واسطه ی این یادواره ، به آبادان اومده بودن ،به صورت غیر رسمی به دانشکده اومدن و البته با کمک یکی از کارکنان دانشکده ، از جاهای مختلف دانشکده و حتی از اتاق شهید تندگویان در خوابگاه گلستان هم بازدید کردن.

از دغدغه ی دانشجوها تا دغدغه ی مسئولین وزارت

این روزها شاید دغدغه ی اصلی مسئولان وزارت، قیمت نفت و سفارش کالاهای اساسی و تولید و ... باشه؛ ولی واقعیت اینه که دغدغه ی دانشجوهای دانشگاه صنعت نفت به عنوان کسایی که خودشون رو به عنوان یه عضو کوچیک مجموعه ی نفت می دونن، متفاوت با دغدغه ی اون هاست. حتما یادتون هست که چند وقت پیش نامه یا بهتره بگم نامه هایی منتشر شد که همه ی متقاضیان استخدام می بایستی آزمون استخدامی بدن و ... این مسئله یواش یواش داشت سر و صدا می کرد که دکتر هاشمی خودشون شخصا اومدن دانشکده و بین دو نماز صحبت کردن و این موضوع رو برای دانشگاه صنعت نفت به کلی منتفی دونستن. هرچند که بعد از صحبتشون هنوز هم ابهاماتی در این مسئله باقی مونده بود ولی نکته ی جالب صحبت هاشون، هزینه آفرینی یه عده از خارج دانشگاه، برای مجموعه ی دانشگاه بود؛ که البته یه عده داخل دانشگاه هم می خواستن بهش دامن بزنن. جالبه که با وجود صحبت صریح دکتر هاشمی ،چند روز بعد، نامه ی ساختمون پنجم مطرح شد و دوباره شایعه ها پا گرفت. از همه ی این مسائل که بگذریم،آخرین خبری که هست ، نامه ی اعلام ظرفیت برای استخدام حدود 70 نفر از دانشجوهای دانشگاهه که به شرکت های تابعه زده شده. اگر چه که این خبر تاحدودی خیال ها رو راحت کرده ولی هنوز هم ابهاماتی وجود داره که بهتره مسئولین دانشگاه، به جای عقب انداختن موضوع ،به شفافیت بیشتر موضوع بپردازن.

جامپینگ آموزشی ببخشید پرش آموزشی در دانشکده

خبرها حاکی ازین است که عملکرد سیستم آموزشی دانشکده به دلیل حرکت صحیح و بدون عیب درسال های گذشته ،تاکنون جلسه نقد و بررسی برگزار نکرده است. ولی متاسفانه در ترم گذشته عملکرد آن، فقط اندکی مشکل داشت. به همین دلیل تصمیم به برگزاری جلسه یِ نقد و بررسیِ عملکردِ سیستمِ آموزشیِ دانشکدهِ نفتِ آبادان ، با حضور پرشور دانشجویان البته فقط رتبه اولی تا سومی های هر رشته گرفته شده است.بازهم جای شکر دارد که چنین جلسه ای دردستور کار قرار گرفته. البته راستش را بخواهید ، ما همان اول که این خبر را شنیدیم ، کاملا باور کردیم که این جلسه 100% به خاطر افت آموزشی آن هم فقط در ترم گذشته بوده و هیچ گونه دلیل دیگری ندارد.کما این که جلسات برنامه ی درسی ترم آینده هم بدون هیچ گونه مسئله ای برگزار شد.البته گفتنی است کلاغ ها خبرهای دیگری رسانده اند که احتمالا در شماره های آینده به صورت مبسوط اخبار این پرندگان مظلوم را به سمع شما می رسانیم.

دانشکده نفت آبادان ،بزرگ ترین تامین کننده چوبِ کارخانه های کاغذسازی؟؟؟!!!!

شاید خیلی از هم دانشکده ای ها ندونن ولی این درخت هایی که در سطح دانشکده هستن ، هیچ کدوم تا سال 87 نبودن. یعنی دانشکده به یه بیابون برهوت شبیه بود. بعد از کاشتن این درختا بود که سازمان عظیم و طویل فضای سبز دانشکده، رسما اعلام موجودیت کرد. ازون سال تا الان خیلی گذشته و این سازمان بزرگ و البته موثر ، اقدامات مثبتی رو در جهت خرید انواع درخت های بادام و گردو و... انجام داده. علاوه بر این ها عملیات سخت و طاقت فرسای هرس کردن درختا رو هم عوامل خدوم این مجموعه به عهده دارن. خط مشی اصلی سازمان مذکور ، برداشتن سنگینی از دوش درختای بیچاره و تلاش درجهت قد کشیدن این نونهالان عزیز می باشد؛ تا جایی که حجم هرس درختان دانشکده قادر می باشد چوب لازم برای تهیه ی کاغذ مورد نیاز دانشجویان دانشکده را فراهم کند. قبلا عده ای به حجم هرس درختان نزد رئیس دانشکده شکایت کرده بودند. ولی متاسفانه اگر از سودآوری این کاغذ ها اطلاع داشتند هرگز چنین کاری نمی کردند....

دهانم را آسفالت کردید از بس که کندید و دوباره پُر کردید.... (شرح حال آسفالت دانشکده)

شنیده شده که دو نفر را دیدند که یکی در حال کندن زمین بود و یکی هم درحال پرکردن زمین ، از آن ها پرسیدند که مگر دیوانه شده اید؟ یکی از آن ها گفت که نه ، ما سه نفر بودیم یکی زمین را می کند، یکی لوله می گذاشت و سومی پر می کرد .ولی امروز همانی که لوله می گذاشت، نیامده است. خواستیم که امروز از وظیفه ی خود جا نمانیم. شاید این حکایت شبیه به حال و روز دانشکده ی ما باشد که آسفالت بیچاره دوروز هم دوام نمی آورد. بگذریم از استخری که در وسط دانشکده ایجاد شده و باز هم بگذریم از آسفالتی که برایش راه آب نمی گذارند و با یک باران کوچک ، فاضلابی جمع می شود که بویش سر به فلک....

 


[ چهارشنبه 93/10/3 ] [ 4:2 عصر ] [ سیروس ] [ ??? ]
.: Weblog Themes By themzha :.

معرفی وبلاگ

صدای من صدای شماست. صدای کسانی که برای انتقاد خود به دنبال تریبون می گردند.صدای کسانی که هنوز هم امیدوارند. امید به انقلابشان،امید به مردم و مملکتشان و امید به آینده ای که روشن است.********** این وبلاگ، پایگاه اینترنتی بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان می باشد. تمامی اطلاعیه ها و آرشیو نشریات امید ، در این وبلاگ قرار گرفته و مسئولیت آن با نهاد مذکور می باشد.ضمنا کپی مطالب با درج منبع بلامانع می باشد.
آمار بازدیدها


بازدیدهای امروز: 16
بازدیدهای دیروز: 28
مجموع بازدیدها تاکنون: 141899